
Nie od dziś wiadomo, że na efektywną kampanię e-mail marketingową składa się wiele czynników. Od odpowiedniego tematu, poprzez copy, kreację, a na dobrze dobranej grupie docelowej i godzinie wysyłki kończąc. O ile, młode osoby, z dużych miast, zazwyczaj są online przez cały czas, o tyle jeśli weźmiemy pod uwagę mieszkańców małych miast, to wyłania nam się zupełnie inny obraz.
Na podstawie kampanii przeprowadzonych przez DBMS, przeanalizowaliśmy godziny, w których najlepiej komunikować się z mieszkańcami małych miast. Spójrzmy zatem na poniższy wykres:
Jak możemy zauważyć, osoby z małych miast najbardziej aktywne są w godzinach od 8 do 14. Natomiast od godziny 15 aktywność zaczyna znacznie spadać.
Pamiętaj, aby mailing to tej grupy docelowej, najlepiej wysyłać w godzinach porannych, albo w południe. Wtedy masz największą szansę, że Twoja wiadomość zostanie odczytana!
A co z dniem tygodnia? Czy ma on jakieś znaczenie?
Kampanie najlepiej wysyłać od poniedziałku do piątku, lepiej nie prowadzić komunikacji w weekendy. Najlepsze dni to poniedziałek oraz czwartek – wtedy możemy zaobserwować największą aktywność mieszkańców małych miast.
Pamiętaj, że nawet najlepiej dobrana grupa docelowa, nie zagwarantuje Ci 100% sukcesu kampanii, jeśli zapomnisz o analizie czasu wysyłki. Jeśli nie wiesz, w jakich godzinach i dniach tygodnia jest aktywa Twoja grupa docelowa – napisz do nas, pomożemy! Śledź też naszego bloga, gdzie dzielimy się z Tobą wynikami naszych badań 🙂